7eren - Serie 7 kontor Stol model 3217 m. læder Basic

Indkøbskurv

0 varer

DKK 0

Fri levering i Danmark

Køb

FRH3217-FP-STD-LÆD

Syveren - 3217 kontorstol m. Armlæn - læder

Arne Jacobsen 3217 Kontorstolen, også kendt som 7'er stolen eller Serie7™. Designet af Arne Jacobsen i 1955 En innovativ og minimalistisk stol, der i dag er et verdenskendt stilikon. Arne Jacobsen videreudviklede Charles Eames og Ray Eames' innovative bearbejdningsteknik af fínerplader. Stolens består af et krydsfinersæde i 9 laminerede lag, m. et lag af bomuldsstof imellem hver. Med et tryk på 94 tons, formes stolen m. damp-opvarmning. Overfladen fåes i naturtræ, glat-lakeret eller m. struktur. Serie 7 stolen er solgt i mere end 5 millioner stk. Serie 7 stolen er en del af den permanente samling på Museet for Moderne Kunst i New York.

Arne Jacobsen 3217 Kontorstolen, også kendt som 7'er stolen eller Serie7™. Designet af Arne Jacobsen i 1955 En innovativ og minimalistisk stol, der i dag er et verdenskendt stilikon. Arne Jacobsen videreudviklede Charles Eames og Ray Eames' innovative bearbejdningsteknik af fínerplader. Stolens består af et krydsfinersæde i 9 laminerede lag, m. et lag af bomuldsstof imellem hver. Med et tryk på 94 tons, formes stolen m. damp-opvarmning. Overfladen fåes i naturtræ, glat-lakeret eller m. struktur. Serie 7 stolen er solgt i mere end 5 millioner stk. Serie 7 stolen er en del af den permanente samling på Museet for Moderne Kunst i New York.

Normalpris DKK 16.930

NU DKK 9.995,00 Inkl. moms

L�g i kurv

For rådgivning, priser og flere varianter - kontakt os her

I vores møbelhuse har vi et større udvalg - også af dette produkt.


Vi har et omfattende udvalg af design. – Vælg f.eks. størrelse, farve, træ, stof eller læder, der matcher netop dine ønsker.

Ring på Tlf: +45 75 47 01 11 eller skriv her.
– så svarer vi så hurtigt som muligt.

Specialtilpasset vare uden returret - Læs mere.

Tilbud
Læs mere

OM
Arne Jakobsen

Arne Jacobsen (1902-1971) Som et lokomotiv banede Arne Jacobsen sig vej gennem det danske design- og arkitekturlandskab i mere end 50 år af forrige århundrede. Sporene ser vi stadig overalt omkring os over 30 år efter hans død: Fra den arkitektur, vi suser forbi i farten, til de objekter, vi naturligt bruger og glæder os over i hverdagen. Eller betragter på afstand som genstande med stjernestatus på den internationale designscene. Når Jacobsen ikke arbejdede, så arbejdede han alligevel - blot med noget andet. Afslapning var for ham et skift til et andet projekt i den kreative sfære. Derfor kunne hans produktion blive så enorm, uden at han af den grund måtte gå på kompromis med kvaliteten. Han ville oprindelig have været maler, og dette er særlig tydeligt i navnligt præsentationstegningernes ambitionsniveau. Arne Jacobsens design er mere end nogensinde en tydelig del af det billede, som omverdenen, og efterhånden også os selv, forstår ved kernen i den danske designidentitet. Det bedste design er forlængst gået over i ’the Hall of Famous Objects’, hvor man ikke behøver at sætte spørgsmålstegn ved årsag og sammenhænge bag designet, og hvor succeshistorien kort sagt er branding i verdensklasse, ikoner for det 20. århundrede og tidløs, klassisk elegance. Alting er sagt og gennemanalyseret - eller er der mere at sige? Idéen som udgangspunkt: Fra det komplekse til det såre simple. Jacobsen mestrede med relativt få medarbejdere på sin tegnestue spændet fra store, komplekse byggerier til teskeen i sit bestikserie. Imellem alt dette lå en stillingtagen til alle detaljer i byggeriets totalindretning, hvilket var hans usynlige drivkraft for at nå målet. Inden dette mål var nået, lå dog en stor arbejdsindsats forude: Idéen var måske nok stærk fra begyndelsen, men fremstod for Jacobsen med mange mulige løsninger, inden han fik den gennemarbejdet og mere sikkert formet - ikke uden hjælp fra personer tættest på ham. På den anden side af personligheden ser vi en helt anden og afrundet Jacobsen, som fordybede sig i akvarelmaling, naturstudier og puslen med plantestiklinger. Jacobsen søgte undertiden at undslippe fra de begrænsninger og rammer, som han selv havde været med til at skabe: ’Jeg er ved at brække mig af æstetik’ kunne han udtale under private former og udtrykte undertiden tydelig glæde ved at søge tilflugt, hvor anti-design og anti-æstetik herskede. ’Her er pragtfuldt, her kan man intet ændre!’ Han nød et jævnt måltid ’kød i mørke’ eller at kaste sig over en lækker konditorkage. At kagen helst skulle være pæn for at smage godt, vidner om det svære dilemma i at slippe æstetikken et øjeblik.


Fra samme designer

Arne Jacobsen (1902-1971) Som et lokomotiv banede Arne Jacobsen sig vej gennem det danske design- og arkitekturlandskab i mere end 50 år af forrige århundrede. Sporene ser vi stadig overalt omkring os over 30 år efter hans død: Fra den arkitektur, vi suser forbi i farten, til de objekter, vi naturligt bruger og glæder os over i hverdagen. Eller betragter på afstand som genstande med stjernestatus på den internationale designscene. Når Jacobsen ikke arbejdede, så arbejdede han alligevel - blot med noget andet. Afslapning var for ham et skift til et andet projekt i den kreative sfære. Derfor kunne hans produktion blive så enorm, uden at han af den grund måtte gå på kompromis med kvaliteten. Han ville oprindelig have været maler, og dette er særlig tydeligt i navnligt præsentationstegningernes ambitionsniveau. Arne Jacobsens design er mere end nogensinde en tydelig del af det billede, som omverdenen, og efterhånden også os selv, forstår ved kernen i den danske designidentitet. Det bedste design er forlængst gået over i ’the Hall of Famous Objects’, hvor man ikke behøver at sætte spørgsmålstegn ved årsag og sammenhænge bag designet, og hvor succeshistorien kort sagt er branding i verdensklasse, ikoner for det 20. århundrede og tidløs, klassisk elegance. Alting er sagt og gennemanalyseret - eller er der mere at sige? Idéen som udgangspunkt: Fra det komplekse til det såre simple. Jacobsen mestrede med relativt få medarbejdere på sin tegnestue spændet fra store, komplekse byggerier til teskeen i sit bestikserie. Imellem alt dette lå en stillingtagen til alle detaljer i byggeriets totalindretning, hvilket var hans usynlige drivkraft for at nå målet. Inden dette mål var nået, lå dog en stor arbejdsindsats forude: Idéen var måske nok stærk fra begyndelsen, men fremstod for Jacobsen med mange mulige løsninger, inden han fik den gennemarbejdet og mere sikkert formet - ikke uden hjælp fra personer tættest på ham. På den anden side af personligheden ser vi en helt anden og afrundet Jacobsen, som fordybede sig i akvarelmaling, naturstudier og puslen med plantestiklinger. Jacobsen søgte undertiden at undslippe fra de begrænsninger og rammer, som han selv havde været med til at skabe: ’Jeg er ved at brække mig af æstetik’ kunne han udtale under private former og udtrykte undertiden tydelig glæde ved at søge tilflugt, hvor anti-design og anti-æstetik herskede. ’Her er pragtfuldt, her kan man intet ændre!’ Han nød et jævnt måltid ’kød i mørke’ eller at kaste sig over en lækker konditorkage. At kagen helst skulle være pæn for at smage godt, vidner om det svære dilemma i at slippe æstetikken et øjeblik.

3117 - 7eren - m.hjul og drej - Læder Sort
Tilbud

3117 - 7eren - m.hjul og drej - Læder Sort

DKK 7.995,00

3117 - 7eren - m.hjul og drej - Sort ask
Tilbud

3117 - 7eren - m.hjul og drej - Sort ask

DKK 4.495,00

Syveren - 3217 kontorstol m. Armlæn - sort ask
Tilbud

Syveren - 3217 kontorstol m. Armlæn - sort ask

DKK 5.995,00

Møbelhus Esbjerg

INGVARD CHRISTENSEN

Storstrømsvej 2

6715 Esbjerg N

Tlf.: 75470111

Møbelhus Vejle

INGVARD CHRISTENSEN

Ladegårdsvej 3

7100 Vejle

Tlf.: 75858211

Møbelhus Odense

INGVARD CHRISTENSEN

Amfipladsen 9

5000 Odense C

Tlf.: 55377411

Møbelhus Lyngby

INGVARD CHRISTENSEN

Jernbanevej 8A

2800 Lyngby

Tlf.: 45161070

WEBSHOP SPØRGSMÅL
KONTAKT

Telefon: 75 47 01 11

Mail: info@ingvardc.dk

Mails vil blive besvaret 
på hverdage indenfor få timer

 

Handelsbetingelser

_

Dansk og international design, klassiske designmøbler, råd om indretning og inspiration til dit hjem. Ingvard Christensen er mere end et traditionsrigt dansk møbelhus. Vi er 60 års erfaring med møbeldesign, rådgivning og boligkunst. Fra danske designklassikere som Arne Jacobsen, Wegner og Poul Henningsen (PH) over det bedste fra designhuse som Republic of Fritz Hansen, Montana og Hay til internationale ikoner som Eames, Moooi og Foscarini.

 

 
ingvardc.dk er e-mærket. Derfor er du omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse, og du har altid adgang til e-mærkets gratis Sagsbehandling, når du handler hos os.

_